Zamknij
X
Fionca Logo

RelacjeRynku.pl to...

Get in touch

  • biuro@relacjerynku.pl

    • Home
    • O nas
    • Oferta
    • Aktualności
    • Klienci
    • Partnerzy
    • Kontakt
    RelacjeRynku.pl | Agencja Relacji Inwestorskich

    Skontaktuj się

    • biuro@relacjerynku.pl

    LOGINTRADE i Zingflow stawiają na AI i AI Agents w zakupach B2B – kluczowe wypowiedzi

    Komentarz
    • Jacek Grobel
    • 11 listopada, 2025

    Podczas niedawnej rozmowy w studiu poprosiliśmy Tomasza Wudarzewskiego i Michała Szlachcica – przedstawicieli LOGINTRADE S.A., czyli firmy technologicznej z rynku giełdowego NewConnect o przybliżenie profilu biznesowego spółek LOGINTRADE i Zingflow, wchodzących w struktury Grupy Kapitałowej LOGINTRADE, jak również obszaru produktowego na rynku sourcingu i e-procurement oraz wskazanie szans rozwojowych związanych z zakupowymi agentami AI i szerzej rewolucją AI. Nie zabrakło oczywiście pytań inwestorskich i nakreślenia aktualnych celów operacyjnych i strategicznych. Kluczowe wypowiedzi, w podziale na istotne bloki tematyczne, zebraliśmy poniżej.

    O profilu biznesowym i perspektywach LOGINTRADE:

    „LOGINTRADE zajmuje się zakupami biznesowymi, dostarczając rozwiązania wspierające zakupy, w tym pełną metodykę wdrożeniową know-how, związaną z funkcjonowaniem platformy e-zakupowej. Platforma Logintrade to narzędzie sourcingowo-aukcyjne służące zarówno do wyszukiwania dostawców, jak również prowadzenia przetargów publicznych oraz zakupów firmowych, a wszystko w warunkach w pełni konkurencyjnych rynkowo. Zakupy firmowe koncentrują się na komunikacji z dostawcami, czyli kierowaniu zapytań ofertowych, otrzymywaniu ofert handlowych, jak również ich analizie, negocjacji i aukcjach elektronicznych” – przybliżają kluczowy produkt biznesowy LOGINTRADE Tomasz Wudarzewski i Michał Szlachcic.

    „Nasze główne rozwiązanie, czyli duży system zakupowy funkcjonuje pod roboczą nazwą v2 i znalazł zastosowanie u większości firm komercyjnych. Prowadzimy prace rozwojowe, które szczególnie w ostatnim roku są bardzo mocno powiązane z rewolucją AI, co skłoniło nas do podjęcia decyzji o wprowadzeniu na rynek zupełnie nowego produktu, opartego w pełni o rozwiązanie AI’owe, które skutecznie wesprze komunikację z dostawcami. W tej chwili jesteśmy w fazie beta testów platformy zakupowej v3, a nasze sourcingowe narządzie sprawdza w codziennym zastosowaniu blisko dziesięciu klientów. Zakładamy, że w ciągu kilku tygodni wejdziemy z najnowszą wersją naszego oprogramowania na rynek” – kontynuują.

    „Firma LOGINTRADE jest nastawiona na ciągły rozwój technologiczny, co jest o tyle istotne, że wykracza poza konserwatywne podejście do budowania rentowności w oparciu wyłącznie o aspekt doraźnego wyniku finansowego. Wspomniana rewolucja AI’owa niejako dodatkowo wymusza takie podejście, aby zachować nie tylko innowacyjność, ale także konkurencyjność. Jednocześnie nasze przychody oparte są o model SaaS, co gwarantuje stabilne i powtarzalne przychody, także w perspektywie kilkuletniej” – podsumowują.

    O profilu biznesowym i perspektywach Zingflow:

    „Oferta Zingflow jest czystą platformą AI agents, czyli zakupowych agentów AI, co jest naszą odpowiedzią na bardzo dynamiczne środowisko sztucznej inteligencji. Obecnie naszą główną konkurencją są globalni gracze dostarczający narzędzia AI’owe, czyli np. OpenAI i Microsoft, a w mniejszym stopniu firmy branżowe agentowe. Strategię rozwoju produktu opieramy na ciągłej obserwacji rynku, szukaniu niszy i utwierdzaniu swojej specjalistycznej pozycji, co wydaje się jedynym słusznym kierunkiem, który zapewni w przyszłości sukces. To co działa na naszą korzyść i buduje wartość firmy to z pewnością nasze blisko 18-letnie doświadczenie zakupowe, bardzo duża ilość zgromadzonych danych, jak również praktyczna wiedza na temat e-zakupów” – przedstawiają profil biznesowy Zingflow przedstawiciele Grupy Kapitałowej LOGINTRADE.

    „Patrząc na produkt Zingflow trzeba spojrzeć bardziej startup’owo, ponieważ zmienił się on kilkukrotnie na przestrzeni ostatnich dwóch lat, w przeciwieństwie do LOGINTRADE, którego narzędzie jest stabilne i systematycznie rozwijane. Początkowo nasi zakupowi agenci AI mieli zostać zaimplementowani do naszej flagowej platformy zakupowej, co miało umożliwić koncentrację na rynkach zagranicznych. Z czasem jednak patrząc na działanie OpenAI, które bardzo szybko rozwijało własną funkcjonalność produktową, uznaliśmy że należy zmienić koncepcję i stworzyć zautomatyzowany oraz odrębny technologicznie produkt, w pełni integrowany z klienckimi systemami ERP. W sposób naturalny przekierowało to nasze myślenie biznesowe z rynków zagranicznych na czynności wdrożeniowo-konsultingowe na rzecz klientów w Polsce, głównie zagranicznych grup kapitałowych. To właśnie ci odbiorcy mają być naszą odskocznią na rynki zagraniczne” – dodają.

    „Nie budujemy produktu dedykowanego konkretnemu odbiorcy, lecz powtarzalne narzędzie o odpowiedniej funkcjonalności, które będziemy mogli skalować i kopiować u kolejnych klientów jedynie poprzez właściwą konfigurację. Jest to zatem pomysł stworzenia konfigurowalnego rozwiązania SaaS’owego – wymaga planowania, analityki i developmentu – oraz wpasowuje się głównie w kategorie biznesu direct’owego, czyli produkcyjnego, co stanowi wartościowe uzupełnienie dla segmentu przede wszystkim indirect’owego związanego z platformą zakupową LOGINTRADE. Naszym celem jest, aby platforma AI agent, oferowana przez Zingflow, specjalizowała się w zakupach, głównie procurement’cie i komunikacji z dostawcami. Dużą wartość biznesową stanowi jednak komplementarność obu rozwiązań, ponieważ produkty automatyzujące obszar zakupowy Zingflow i LOGINTRADE mogą być wdrażane równocześnie u tego samego klienta” – uzupełniają.

    Inwestorskie Q&A:

    „Podstawą naszej strategii produktowej jest zaoferowanie rozwiązania zupełnie nieporównywalnego z prostymi agentami zakupowymi. Z tej perspektywy to właśnie zwiększanie stopnia automatyzacji procesów zakupowych stanowi faktyczną podstawę naszej komunikacji z klientami” – wskazują reprezentanci Grupy LOGINTRADE w temacie Zingflow.

    „Obserwujemy dynamikę świata AI’owego, którego tempo zmian mocno przyśpiesza, jednak wciąż jesteśmy dopiero na początku rewolucji związanej ze sztuczną inteligencją. Patrząc od strony biznesowej powoduje to, że nawet mając komercyjne umowy z klientami musimy traktować je jako pilotaż, gdzie każde wdrożenie w dalszym ciągu wymaga uzgodnień i rozmowy. Przykładamy olbrzymią uwagę do odpowiedniego programowania i tego, aby nasze systemy AI’owe potrafiły rozmawiać językiem zakupowym, a nie tylko służyły do uniwersalnych działań. Tylko w ten sposób będziemy mogli rozwiązywać rzeczywiste problemy, które pojawiają się w komunikacji pomiędzy kupcami i dostawcami” – dodają.

    „Obecnie priorytetem Zingflow nie są doraźne wyniki finansowe, ponieważ dużo ważniejsza jest odpowiedź na pytanie czy nasz produkt ma charakter powtarzalny, czyli czy jest adoptowalny i sprawdza się u kolejnych klientów – ważne są wskaźniki ile mamy błędów, ile mamy automatyzacji. Oczywiście podpisujemy pierwsze umowy, natomiast na Zingflow patrzymy w kategoriach trakcji i kierunku, w którym podążamy. Etap ten traktujemy więc jako typowy pilotaż w ujęciu PoC, czyli Proof of Concept, w którym zbieranie feedback’u rynkowego jest dla nas bardzo ważne. Niemniej budujemy właśnie solidny background, czyli odpowiedni fundament pod przyszłe trwałe przewagi konkurencyjne, które w momencie wejścia w fazę komercjalizacji przełożą się zapewne na oczekiwaną skalowalność i marżowość całego projektu” – kontynuują.

    „Uważamy nasze najnowsze oprogramowanie sourcingowe, czyli platformę zakupową LOGINTRADE v3, które będzie działać z bardzo dużym wsparciem AI’owym, za świetne narzędzie eksportowe, ponieważ jest bardzo proste do implementacji. Wyzwaniem jest natomiast zbudowanie systemu e-zakupowego, który będzie potrafił pozyskiwać dostawców z krajów na innych kontynentach, np. Chin, Meksyku czy Stanów Zjednoczonych. To dodatkowe aspekty metodyczne, logiczne i technologiczne, które należy wziąć pod uwagę. Uzupełniając o kwestie wynikowe to warto wspomnieć, że produkt v3 w dużej mierze powstał na gruncie inwestycji w Zingflow, ponieważ przy rozdzieleniu obu produktów na pewnym etapie otrzymaliśmy niemal gotowy produkt naszej najnowszej wersji platformy sourcingowej, który niebawem trafi na rynek” – zwrócono uwagę na eksportowe właściwości najnowszej wersji flagowego produktu LOGINTRADE.

    „Zarówno produkt Zingflow, jak również platforma v3 bazują na najnowocześniejszej technologii, której efekt nie jest jeszcze ujęty w naszych przychodach, niemniej już teraz pozwala nam na prostszą rekrutację osób, np. kadr IT, a to przełoży się na szybkość adoptowania rozwiązań technologicznych. Zarówno AI agents Zingflow, jak i najnowsze oprogramowanie sourcingowe LOGINTRADE to po prostu narzędzia działające całkowicie w modelu AI-First” – podkreślają ważny aspekt technologiczny obu w pełni AI’owych rozwiązań Tomasz Wudarzewski i Michał Szlachcic.

    „W LOGINTRADE prognozowaliśmy 8,5 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży i jednostkowy zysk netto na poziomie 1,6 mln zł. Wszystko wskazuje, że powinniśmy zrealizować nasze założenia. Z kolei dynamika wzrostu sprzedaży jest zbliżona do wcześniejszej i wynosi rocznie ok. 12%. Chcemy oczywiście utrzymać dwucyfrowy trend wzrostowy, przełamując jednak obecny kilkunastoprocentowy poziom i wchodząc na wyższy, tj. 20-30%. Nasze najnowsze oprogramowanie platformy sourcingowej v3 jest dużo lepiej dopasowane do typowego biznesu, czyli firm które regularnie realizują zakupy, a nie jedynie organizują przetarg. W związku z tym oczekujemy mniejszego wskaźnika churn (liczby klientów, którzy przestaną korzystać z produktu – przyp. red.), co będzie oznaczało wyższe przychody. Jednocześnie ze względu na mniejszy stopień formalizacji prawdopodobnie osiągniemy większe dopasowanie produktowe do segmentu rynku, w którym do tej pory byliśmy praktycznie nieobecni, czyli MŚP. Dostrzegamy także większą użyteczność naszego najnowszego narzędzia e-zakupowego pod kątem zakupów wewnątrz organizacji, czyli zwyczajowo już nie tylko przez dział zakupów, ale przykładowo marketing lub IT. Finalnie, co już podkreśliliśmy wcześniej, widzimy oczywiście duży potencjał eksportowy v3 na rynkach zagranicznych, choć w Polsce również wciąż upatrujemy duży potencjał biznesowy. W ujęciu skonsolidowanym musimy jednak uwzględnić ponoszone nakłady inwestycyjne, związane z prowadzeniem projektów rozwojowych w poszczególnych spółkach Grupy LOGINTRADE” – wyraźnie wskazano na aspekt wynikowy LOGINTRADE i naturalne perspektywy wzrostu.

    „Zingflow już teraz posiada powtarzalne przychody z abonamentów, które są normalnie fakturowane na płacących klientów w modelu SaaS – pozyskaliśmy ich w sumie już pięciu. Jest to dla nas kamień milowy i jednocześnie kluczowy moment w rozwoju firmy, polegający na tym, że potwierdziliśmy odpowiednie dopasowanie produktu do potrzeb rynku i naszej grupy docelowej (product-market fit). Jednak pod kątem wynikowym spółka wciąż ewoluuje i zmienia się ze względu na naturalne, w odniesieniu do startup’ów, pivoty koncepcyjne. Widzimy początek większej trakcji, ponieważ rozmawiamy z naszymi klientami o podobnych kwestiach, rozwiązujemy zbliżone problemy, a firmy są gotowe za to płacić. Nasz obecny produkt jest po prostu odpowiednio zaawansowany technologicznie, żeby sprostać złożoności wyzwań, przed którymi stoimy” – uzupełniono o kwestie wynikowe Zingflow.

    Aktualne cele operacyjne i strategiczne:

    „Kluczowym celem operacyjnym LOGINTRADE jest wypracowanie wyższej dynamiki wzrostu przychodów do minimum 20-25%, a bardziej myślimy o poziomie 30-40%, co przyśpieszy nasz rozwój i zabezpieczy środki na dalsze inwestycje. W Zingflow koncentrujemy się na potwierdzeniu wartości produktowej i zbudowaniu trwałej trakcji. Oczywiście w obu przypadkach chcemy dostarczać najnowocześniejszy produkt najwyższej jakości” – artykułują cele operacyjne Tomasz Wudarzewski i Michał Szlachcic.

    „Nasza strategia przypomina Core&Satellittes, w której core business jest spółka LOGINTRADE, a wokół niej znajdują się poszczególne satelity powiązane kapitałowo, czyli przykładowo obecne Public24.ai i Zingflow. Prawdopodobnie tych projektów, otaczających rdzeń biznesowy, będzie jednak więcej” – poszerzają o cele strategiczne w szerszym ujęciu.

    Rozmowa z przedstawicielami LOGINTRADE S.A. – zawierająca przybliżenie profilu biznesowego spółek LOGINTRADE i Zingflow, komentarz do obszaru produktowego na rynku sourcingu i e-procurement oraz szans rozwojowych związanych z zakupowymi agentami AI i szerzej rewolucją AI, jak również inwestorskie Q&A – już na kanale inwestorskim YouTube RelacjeRynku.pl Agencja Relacji Inwestorskich:

    O LOGINTRADE S.A.:

    LOGINTRADE S.A. jest spółka publiczną, której akcje notowane są na rynku alternatywnym NewConnect, prowadzonym przez warszawską Giełdę Papierów Wartościowych (ticker: LGT).

    LOGINTRADE S.A. jest nowoczesną spółką technologiczną, działającą na rynku sourcingu i e-procurement, której flagowy produkt – platforma zakupowa LOGINTRADE – skutecznie optymalizuje procesy biznesowe w przedsiębiorstwach oraz administracji publicznej w obszarze zakupów i przetargów korporacyjnych.

    W ramach Grupy Kapitałowej LOGINTRADE dostarczane są produkty w modelu SaaS, które są stale rozwijane w kierunku wykorzystania AI, a u podstaw ich projektowania leży innowacyjność, unikatowość, zaawansowane i nowoczesne technologie IT/AI/AI Agents oraz know-how zakupowe. Ze względu na uniwersalność produktową celem Grupy LOGINTRADE jest skalowalność biznesu, dywersyfikacja produktowa w ramach poszczególnych segmentów rynku, jak również ekspansja geograficzna na rynki zagraniczne.

    Szukaj

    Ostatnie wpisy

    Galvo notuje w III kw. ponad 5,5 mln zł przychodów i wzrost o 49,6% r/r
    12 listopada, 2025
    LOGINTRADE i Zingflow stawiają na AI i AI Agents w zakupach B2B – kluczowe wypowiedzi
    11 listopada, 2025
    W III kw. 2025 r. Centurion Finance ASI S.A. z sukcesem przeprowadził ofertę prywatną akcji na blisko 4 mln zł i znacząco zwiększył skalę działalności inwestycyjnej
    6 listopada, 2025
    Centurion Finance ASI S.A. zainwestował blisko 4 mln zł w akcje producenta symulatorów szkoleniowych
    3 listopada, 2025
    Milton Essex komentuje perspektywy rynkowe Grupy Kapitałowej o profilu medyczno-biotechnologicznym
    2 listopada, 2025

    Archiwum

    Kategorie

    Copyright © 2021 RelacjeRynku.pl All rights reserved. | Polityka prywatności